Goed voorbereid met uw huisdier naar het Verenigd Koninkrijk na de Brexit.

Goed voorbereid met uw huisdier naar het Verenigd Koninkrijk na de Brexit? Kom na de Brexit niet voor verrassingen te staan na terugkomst met uw huisdier vanuit het Verenigd Koninkrijk. Bereid u vooraf goed voor.

Voor vertrek met uw huisdier (honden, katten en fretten) naar het Verenigd Koninkrijk blijft alles ongewijzigd en heeft u het volgende nodig:

√ geldig EU dierenpaspoort

√ microchip ter identificatie

√ rabiësvaccinatie (hondsdolheid)

√ behandeling tegen lintworm (voor honden)

Bij terugkomst uit het Verenigd Koninkrijk in Europa moet uw huisdier na de Brexit voldoen aan de volgende invoereisen:

√ geldig EU dierenpaspoort

√ microchip ter identificatie

√ rabiësvaccinatie (hondsdolheid)

√ bloedtest om aan te tonen dat uw huisdier voldoende is beschermd tegen rabiësBloedtest .

Laat u de bloedtest uitvoeren in het Verenigd Koninkrijk, dan moet u 3 maanden wachten voordat u naar de EU kunt reizen met uw huisdier. Deze wachttijd van 3 maanden geldt niet als u de bloedtest in de EU laat afnemen. Laat u dit daarom alvast in Nederland doen en bijschrijven in het dierenpaspoort.Het is momenteel nog onduidelijk of de EU de bloed­test daadwerkelijk nodig acht. Toch is het zeer waar­schijnlijk dat het Verenigd Koninkrijk niet wordt geplaatst op de landenlijst met laag rabiës risico zodat deze invoereis verplicht wordt gesteld.

Voldoet uw huisdier niet aan de invoereisen, dan wordt het huisdier na binnenkomst in WEB_119630_A4-poster-NVWA Nederland in quarantaine genomen. Koopt u in het Verenigd Koninkrijk een huisdier en komt u ermee naar Nederland? Zorg dan dat u de juiste papieren hebt en uw huisdier voldoet aan de invoer­eisen.

Houd er rekening mee dat dierenpaspoorten afgegeven in het Verenigd Koninkrijk straks niet meer in de EU geldig zijn.

Meer informatie kunt u vinden op www.nvwa.nlengelsevlag

Lees ook:

Comments are closed.